به عنوان یک فریلنسر در کشور آلمان مشغول به کار شوید

به عنوان یک فریلنسر در کشور آلمان مشغول به کار شوید
5
(1)

کسب‌ و کار خود را شروع کنید و به عنوان یک فریلنسر فعالیت کنید

برای کار به عنوان یک فریلنسر و یا راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک خود در آلمان، چندین مرحله وجود دارد که شما پیش از شروع کسب‌وکار خود در آلمان، به آن نیاز دارید.

برای کار کردن به عنوان یک فریلنسر یا تاجر در آلمان، ممکن است به مجوز اقامت و قبل از آن به ویزای جستجوی کار آلمان نیاز داشته باشید. همچنین پیش از شروع به کار در آلمان، به یک دفتر مالیات که کسب و کارتان را به رسمیت بشناسد نیاز خواهید داشت.

قوانین راه‌اندازی یک کسب‌وکار به عنوان یک فرد خود اشتغال در آلمان برای شهروندان آلمانی و خارجی‌ها یکسان است.

راه اندازی کسب و کار در آلمان

اگر شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستید، می‌توانید یک شرکت در آلمان تاسیس کنید و یا صرفا با اطلاع‌رسانی به دفتر ثبت محلی خود، در زمینه خود اشتغالی کار کنید. اگر شما شهروند یک کشور غیر عضو اتحادیه اروپا هستید و مجوز اقامت دارید، می‌توانید در هر زمانی کسب‌وکار خود را آغاز کنید.

انواع کسب و کارها در آلمان

شما می‌توانید یا به عنوان یک تاجر خود اشتغال ‏در یک فعالیت تجاری (‏مانند: یک سازنده یا فروشنده کالا یا اداره یک کافه) ‏، یا به عنوان عضوی از یک حرفه آزاد (‏مانند: یک پزشک، حسابدار، مشاور کسب‌وکار، هنرمند، معلم یا اطلاعات و حرفه‌ای مربوط به زبان، مانند: یک نویسنده یا مترجم)‏ کار کنید. این فعالیتی است که شما انجام خواهید داد و نه صلاحیت‌های شخصی‌تان که تصمیم می‌گیرند چه دسته‌ای از خود اشتغالی شما در آن قرار می‌گیرد. اداره مالیات تصمیم نهایی را می‌گیرد.

ساختارهای قانونی برای شرکت‌های نوپا کسب‌وکار

زمانی که شما به عنوان یک تاجر انحصاری در دفتر تجارت ثبت‌نام می‌کنید و یا اگر یک فریلنسر هستید که برای یک شماره مالیاتی به اداره مالیات محلی خود درخواست می‌دهید، کسب‌وکار شما به طور خودکار ساختار قانونی مالکیت انحصاری ‏را اتخاذ می‌کند. هیچ نیازی به حداقل سرمایه نیست و شما تمام مسئولیت دارایی شخصی را به عهده دارید.

به همین ترتیب، با یک فرد GmbH شما کارمند خودتان می‌شوید، که برای مالیات مفید است. شرکت در قبال دارایی‌هایش مسئول است اما به ۲۵ هزار نفر محدود می‌شود. شرکت شما در معرض مقررات قانون تجاری قرار خواهد گرفت. شما باید یک دفتر اسناد رسمی داشته باشید تا یک GmbH یک نفره را وارد دفتر ثبت تجاری کنید. شما معمولا تنها در صورتی می‌توانید GmbH را راه‌اندازی کنید که یک کسب‌وکار را اداره کنید.

یک شرکت با مسئولیت محدود UG ‏برای کسب و کارهای کوچک مناسب است، نه فریلنسرها، که می‌خواهند بدهی را محدود کنند و به حقوق صاحبان سهام زیادی نیاز ندارند.

قوانین کار کردن به عنوان یک فریلنسر

برای کار به عنوان یک فریلنسر (‏آزاد)‏ در آلمان، شما باید بیش از یک مشتری داشته باشید. همچنین نباید با سازمان مشتری ادغام شوید. اگر بیش از ۸۳ درصد درآمد سالیانه خود را از یک مشتری به دست آورید، در حال کار بر روی خود اشتغالی کاذب هستید. شما باید تا چهار سال آینده به طرح حقوق بازنشستگی عمومی کمک کنید.

مجوز، پروانه و آزمایش

قبل از این که کسب‌وکار خود را شروع کنید، تحقیق کنید که آیا به یک مجوز برای انجام کار خاص خود نیاز دارید یا خیر. برخی از حرفه‌ها نیاز به تست مهارت‌های شما و یا گذراندن یک دوره دارند.

شروع کار در آلمان

علاقه به شروع یک کسب‌وکار

دولت فدرال و اتحادیه اروپا برنامه‌های حمایتی برای کمک به مردم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در آلمان، به ویژه در شرق آلمان دارند. این وام‌ها ممکن است وام‌های کم‌بهره با دوره‌های بازپرداخت طولانی و کمک‌های بلاعوض غیرقابل بازپرداخت باشند. اداره استخدام نیز به کسانی که از بیکار هستند، کمک مالی ارائه می‌دهد.

چگونه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنیم؟

اگر شما خدمات حرفه‌ای مانند یک روزنامه‌نگار، دکتر یا مشاور مالیاتی ارائه می‌کنید و یا یک فریلنسر هستید، می‌توانید کار خود را تنها با درخواست برای یک شماره مالیاتی از اداره مالیات محلی آغاز کنید. فرم درخواست به زبان آلمانی است. ممکن است از یک آلمانی بخواهید به شما در تکمیل آن کمک کند. با این حال، اگر فرم شما ناقص یا به طور نادرست پر شود، ثبت شما پردازش نخواهد شد.

شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک پاسپورت معتبر یا سند هویت ملی
  • مجوز اقامت (‏اگر شما از خارج از اتحادیه اروپا هستید)‏
  • بسته به بخشی که می‌خواهید در آن کار کنید (‏به عنوان مثال، پذیرایی)‏، مجوز
  • اگر در بخش‌های تجاری و یا صنایع دستی کار می‌کنید، یک کارت صنعتی یا کارت تجاری
  • هزینه ثبت‌نام، بسته به شهرداری

دفتر بازرگانی از طرف شما سایر مقامات مربوطه را مطلع خواهد کرد. این موارد ممکن است شامل دفتر مالیات، صندوق بیمه حوادث، دادگاه محلی (‏ثبت تجاری الکترونیکی)‏، اتاق محلی صنعت و تجارت یا اتاق صنایع دستی، و دفتر نظارت بر تجارت (‏بهداشت و ایمنی) ‏باشد. همچنین ممکن است لازم باشد با مقامات دیگر تماس بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما در حال کار بر روی پیش‌زمینه‌های مورد استفاده برای هدف دیگری هستید، ممکن است نیاز داشته باشید که برای تغییر استفاده از دفتر ساخت‌وساز درخواست دهید.

اگر می‌خواهید در بخش صنایع دستی کار کنید، باید در فهرست هنرمندان صنایع دستی ‏و یا در فهرست فعالیت‌های مشابه در اتاق صنایع دستی ثبت‌نام کنید.

تاسیس یک شرکت دریایی

اگر شما در حال بررسی راه‌اندازی یک شرکت دریایی هستید، به عنوان مثال شرکتی که در خارج از کشور محل اقامت شما ثبت، تاسیس و یا ادغام شده‌است، مزایا و معایب متعددی وجود دارند که باید در ذهن داشته باشید.

مشارکت دریایی یک فرآیند ساده در تمام مراکز مالی دریایی و پناه‌گاه‌های مالیاتی در سراسر جهان است. آن‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از مزایا را برای مدیران شرکت و شرکت فراهم کنند.

بیشتر بدانیم:شرایط تحصیل در کانادا چگونه است؟

مالیات و تامین اجتماعی برای مالیات بر کسب و کارها

شما می‌توانید سالیانه ۸۱۳۰ دلار درآمد داشته باشید بدون اینکه مالیات پرداخت کنید و بعد از آن به میزان قابل‌توجهی پول پرداخت کنید. به محض این‌که بیش از ۱۷۵۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشید، مسئول مالیات بر ارزش افزوده / گردش مالی خواهید بود.

بیمه و بازنشستگی همگانی

افراد خود اشتغال توسط سیستم امنیت اجتماعی دولتی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند. در نتیجه، شما باید برنامه‌های بیمه خصوصی را برای مراقبت‌های بهداشتی، بیمه عمر و حقوق بازنشستگی سازمان دهی کنید.

کاغذ و کاغذ بازی

فاکتورهای شما برای هر مقدار بیش از ۱۵۰ یورو باید شامل اطلاعات زیر باشند:

  • اسم و آدرس شرکت شما.
  • نام کامل و آدرس گیرنده خدمات / مشتری؛
  • مکان و تاریخ صدور صورت‌حساب؛
  • شماره مالیات
  • شماره فاکتور؛
  • مقدار / نوع کالا یا خدمات ارائه‌شده؛
  • زمان تحویل / تدارک؛
  • از قبل پولی دریافت کرده بود.
  • مبلغ خالص بدهی؛
  • تاریخی که با آن پرداخت باید دریافت شود.

برای مقادیر کم‌تر از ۱۵۰ یورو، برای فاکتور کافی است که شامل موارد زیر باشد:

  • اسم و آدرس شرکت شما.
  • مکان و تاریخ صدور صورت‌حساب؛
  • مقدار / نوع کالا یا خدمات ارائه‌شده؛
  • میزان بدهی و مالیات به عنوان یک مجموع، یعنی. میزان ناخالص پرداخت،
  • نرخ مالیات، یا یادداشت معافیت مالیاتی.

شما باید فاکتورها را در عرض شش ماه از تحویل کالا یا خدمات به یک شرکت یا سازمان دیگر ارسال کنید. همه فاکتورها را برای ۱۰ سال نگه دارید.

بیشتر بدانیم: راهنمای جامع تحصیل در مجارستان

برای شروع کسب‌وکار خود مشاوره بگیرید

از توصیه‌های رایگان در مورد راه‌اندازی کسب‌وکار موجود در واحد توسعه کسب‌وکار در شهرداری یا اداره شهر خود، اتاق صنایع و بازرگانی محلی شما یا اتاق تجارت ‏استفاده کنید. آن‌ها ممکن است قادر به ارائه اطلاعات در مورد هر گونه نوآوری ملی، منطقه‌ای یا محلی، آموزش مهارت‌های کسب‌وکار باشند و برخی ممکن است خدمات خاصی را برای خارجیانی که می‌خواهند یک کسب‌وکار را در آلمان آغاز کنند، ارائه دهند. زنان همچنین می‌توانند با اداره ملی فعالیت‌ها و خدمات استارتاپ زنان تماس بگیرند.

 

اگر شما به مشاوره در مورد مسائل قانونی در راه‌اندازی کسب‌وکار خود نیاز دارید، هم اکنون با کارشناسان ما در آژانس چهره نگار تماس بگیرید.

تا چه مقدار این مطلب مفید بود؟

میزان ستاره دلخواه را کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده

سوالات و نظرات خود را بنویسید