مشاوران ارشد اقتصادی و کسب و کارِ Fins Advisers مطابق سطوح مد نظر مخاطبان، اطلاعات لازم برای راه اندازی هر کسب و کار را به صورت اختصاصی و در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و سرویس کامل، به شما ارائه می دهند. شما قادر به مطالعه این سطوح و داده هایی که هرکدام در اختیار شما قرار خواهند داد هستید.
پس از انتخاب هر سطح از این خدمات، و همچنین انتخاب کسب و کار مد نظرتان،(از طریق کد آن در بخش فرصت های کسب و کار) می توانید در انتهای همین صفحه نسبت به درخواست برای دریافت آن اقدام نمائید.
سطح مقدماتی: 800 یورو (این سرویس برای مشتریان مجانی می باشد)
مدت زمان تحویل: ده روز کاری
- زبان : فارسی
- صفحات : 12 تا 18 صفحه
- گستره : یک کشور/یک شهر
- فرمت : pdf
سطح پیشرفته: 2.000 تا 2.500 یورو
مدت زمان تحویل: یک ماه کاری
- زبان : فارسی
- صفحات : 30 تا 45 صفحه
- گستره : یک کشور/یک شهر
- فرمت : pdf
سطح سرویس کامل: 4.000 تا 6.500 یورو
مدت زمان تحویل: 3 تا 4 ماه کاری
- زبان : فارسی/انگلیسی
- صفحات : 150 تا 200 صفحه
- گستره : یک کشور/یک شهر
- فرمت : PDF& Excel
چرا اسناد مهم هستند؟
یکی از پنج دلیل عمده که معمولا باعث شکست کارآفرینان می شود، عدم اعتقاد به اسناد راهنما و احساس بی نیازی از اخذ مشاوره است. همانطور که استفاده نکردن از نقشه راهنما، موجب نرسیدن شما به مقصد مشخص در یک سفر می شود، عازم سفر کسب و کار شدن نیز بدون نقشه های راهنما یک ریسک بسیار خطرناک محسوب می شود.
بعضی ها شاید با خودشان فکر کنند که شجاعت، جسارت و یا داشتن ایده های خوب، برترین ابزار آنها برای موفقیت است. اما پژوهش های جهانی نشان می دهد، که برنامه ریزی صحیح در رتبه ی اول مهم ترین مسائل برای نیل به موفقیت است.
اسناد راهنما در دنیای کسب و کار بسیار متنوع هستند. برخی از مهم ترین آنها که همواره و در هر کسب و کاری به آن نیاز داریم از این قرارند:
- بوم کسب و کار Business canvas model
- طرح کسب و کار Business plan
- مدل کسب و کار Business model
- نقشه راه Road map
- نقشه اجرایی Action plan
- تحقیقات بازار Market research
- مطالعات زمینه یابی Bench mark study
- مطالعات امکان سنجی Feasibility study
- طرح بازاریابی marketing plan
- طرح توسعه Development plan
Fins Advisers تمامی این اسناد را در قالب کسب و کارهای مد نظر شما آماده و به شما ارائه خواهد داد. اما اگر شما شرایط یک کشور، فرهنگ و اجتماع، ساختارهای اقتصادی، قوانین اقتصادی و روند توسعه کسب و کار در یک اکوسیستم کارآفرینی دیگر را ندانید، باز هم هیچکدام از اسناد فوق نمیتواند برای شما مفید واقع شود.
Fins Advisers با علم به این نکته و با صرف هزینه های زمانی و مالی بسیار، اسنادی را تحت عنوان “بسته کسب و کار” یا “Business package” و به صورت جداگانه برای کشورهای مختلف اروپایی آماده کرده و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.
این اسناد شامل اغلب داده های مورد نیاز شما برای تصمیم گیری نهایی در خصوص انتخاب کشوری که قصد دارید در آن کسب و کارتان را راه بیاندازید می باشد.
کسب و کار در اروپا
تهیه شده توسط:
دفتر تحقیق و توسعه ی
آژانس 360مهاجرت و توسعه کسب و کار Fins Advisers
موضوعات کتاب های راهنمای کسبوکار
این اسناد شامل چه دادههایی است؟
- وبسایتهای کاریابی
- وبسایتهای دولتی مورد نیاز
- دفاتر حقوقی معتبر + قیمت
- اکسلریتورها و انکوبیتورهای معتبر
- حسابداران خوشقیمت + قیمت
- کارشناسان استخدامکننده + قیمت
- دفاتر مجازی + قیمت
- شرکتهای ارائهدهنده شمارههای تجاری همراه با منشیهای مجازی + قیمت
- انجمنهای تجاری و بازرگانی
- وبسایتهای قانونی و مالی و مالیاتی
- حسابداری و حسابرسی
- صورتهای مالی، خوداظهاری و الزامات حسابرسی
- نمودار عمومی حسابها
- معرفی سیستم مالیاتی
- مالیات بر درآمد شرکت
- قیمتگذاری انتقال
- مالیات بر ارزشافزوده (VAT)
- شرایط ثبتنام
- قوانین عمومی برای شرکتها
- شرکتها یا شعبههای شرکتهای خارجی
- شرکتهای سهامی خاص
- شرکتهای سهامی عام
- شرکتهای مسئولیت محدود
- شرکتهای مشارکت عمومی
- شرکتهای تعاونی
- شرکتهای اروپایی (Societal Cooperative European – SCE & EEIG)
- قانون استخدام
- دستمزدها
- مالیات بر درآمد
- مهاجرت
- مشخصات کشور
- جایگاه اقتصادی در جهان
- جایگاه اقتصادی در اتحادیۀ اروپا
- شرایط تجاری
- کمکهای مالی و مشوقها
- سایر انگیزههای ملی و محلی
- املاک و مستغلات در این کشور
سئوالات پر تکرار
سطح اول که داده های اساسی و عمومی کسب و کار مد نظر شماست، تقریبا در تمامی شرایط و برای همه مفید است. این سند، قبل از هرچیز شما را با بازار مد نظرتان در یک کشور دیگر آشنا می سازد. از طریق این سند شما متوجه خواهید شد که چه میزان سرمایه به صورت کلی برای راه اندازی کسب و کار مد نظر نیاز بوده، حجم بازار چقدر است و تقریبا چه سودی دستگیر شما خواهد شد. همچنین در خصوص مدارک، لایسنس ها و الزامات قانونی آن آگاه خواهید شد. سطح دوم و سوم این اسناد، اگر که قبل از این تجربه طراحی و راه اندازی یک کسب و کار را نداشتید، به نظر الزامی می آید. اما اگر قابلیت نگارش آن توسط خودتان، و یا دوستانتان وجود دارد، لزومی به سفارش آنها به این آژانس نیست.
هیچ الزامی به صورت کلی برای برنامه ریزی و طراحی یک کسب و کار، جز جلوگیری از اتلاف سرمایه و دوری از شکست وجود ندارد!
در سطوح مقدماتی و پیشرفته خیر. اما در سطح سوم(بسته کامل) نیاز به همراهی و همدلی شما وجود دارد. معمولا در طول روند تهیه یک بسته کامل، تهیه کنندگان آن بین هشت تا دوازده جلسه برای هماهنگی و اخذ نظر شما با شما خواهند داشت. در صورت عدم حضور فیزیکی شما، این جلسات به صورت آنلاین برگزار می شوند.
متاسفانه عنوان "طرح کسب و کار" در ایران به علت اسنادی که تحت این عنوان برای اخذ وام نوشته می شوند، معنایی نادرست یافته است. بله این اسناد دارای تفاوت های جدی با طرح های کسب و کار نمایشی هستند. این اسناد کاملا عملیاتی Oprational بوده و اجرای صحیح آنها مایه موفقیت در راه اندازی کسب و کار آتی شما خواهد بود.
هر طرح نوشته شده ای، مالکی دارد، و از طرف دیگر، به علت عدم وجود قوانین کپی رایت در ایران، انتشار عمومی آن باعث ضرر و زیان این آژانس محسوب خواهد شد. اما در صورت نیاز، به صورت حضوری قابلیت دیدار و بررسی این سری از سوی مشتریان ممکن و میسر است.
بستگی به کشور انتخاب شده دارد. به صورت رسمی، در برخی مقاصد همچون اسلواکی و فرانسه، یک طرح کسب و کار خلاصه، کفایت است. اما برای مثال برای ثبت شرکت و اخذ اقامت در هلند و انگلیس، به طرح های کامل، واقعی و به روز نیاز است. همچنین شما به عنوان مالک کسب و کار آتی، باید به آنها کاملا مسلط باشید. چرا که ممکن است در روند اخذ اقامت در خصوص آن از شما سئوالاتی بشود.
وابسته به سطوح سه گانه و کشور مد نظر، و حتی نوع کسب و کار منتخب شما متفاوت خواهد بود. سطح مقدماتی معمولاً توسط کارشناسان اقتصادی دفتر ایران، تحت نظر کارشناسان ارشد، تهیه می شود. اما در دو سطح بعدی کارشناسان ایرانی به همراه کارشناسانی از کشور منتخب، تومان مسئولیت تهیه آن را به عهده خواهند داشت.
بخش عمده ای از این هزینه ها، صرف تحقیقات بازار میدانی یا آنلاین می شود و این هزینه ها در ابتدای انجام تحقیقات است. همچنین از آنجا که با تحویل این طرح ها، فرآیند قرارداد به انتها می رسد، تضمینی بابت دریافت بخش باقیمانده آن توسط آزانس وجود ندارد. لذا تمام هزینه در ابتدای کار دریافت می شود. برای آن دسته از مشتریانی که پیشاپیش قرار داد های دیگری با آژانس بسته باشند، پرداخت هزینه این اسناد در دو مرحله انجام خواهد پذیرفت.
از آنجا که قبل از انجام سفارش، موضوعات قابل ارائه در هر سند، مشخص است، صرفاً در صورتی که نقصی در موارد از قبل ادعا شده باشد، تمامی هزینه دریافتی به مشتری برگردانده خواهد شد.